Wednesday, January 12, 2011

Half The Sky Orphan Update

I renewed my support for an Half the Sky orphan for another year ($600) and they sent me an update on him.



I knew from the beginning that he was missing part of his right arm (右前臂缺如) but these are the first photo where it's plainly visible. Poor kid. :(



This is the text of the update:
发杨模仿能力很不错,教他喊“爸爸、妈妈”他会立即叫出来,我用手摸摸他的
小脸,他也会伸出他的小手来摸摸我的脸,我亲亲他的脸,他也会立即转过头来亲
亲我的脸。他喜欢到祖祖室去和小朋友们一起玩耍,他看见有他喜欢的玩具,他会
从性的小朋友们手里抢下来,玩高兴了,他会笑出声来。

发杨能慢慢的爬行了,我手拿着玩具,在前面逗他,他用正常的手向前爬动,用
另一只残缺的手撑在地板上,慢慢的向前爬着,这样来回的爬。

发杨能扶着床栏站立一会儿了,我抱着发杨时,他会双脚弯曲,踩着我的肩膀往
上爬,我对他说,会摔跤的,他看了看我,咯咯咯的笑。

发杨的活动量也大了,喜欢来回的爬动,看见椅子放在靠墙边,他也会去攀爬。

No comments: