Thursday, November 18, 2010

Half The Sky Orphan

I'm sponsoring a child at an orphanage in Chengdu (actually, I think I'm sponsoring the worker that takes care of the orphan). Up until a month ago, I've only received two reports from 2009. I contacted the support organization and they managed to find one more.
发扬是一个很可爱的孩子,一逗他就笑,发扬的头控能力很差,现在五个月了还不能将头抬起来,我就着重帮助他练习抬头,我把他的身体平躺在垫子上,四肢伸展开,将头偏向一侧,大约五分钟左右交换一次,我还将发扬放在靠枕上,俯卧向下趴在靠枕上,把手向前伸直,这样反复地练习他的头控和锻炼他的臂力。经过这几个月的练习,现在的发扬已能趴在靠枕上抬起头向我微笑。现在的发扬吃米糊了,他的胃口也越来越好了,哪怕是差一口没有吃饱,他都会哭闹,他的身体一天比一天壮,体重也增加了。发扬喜欢我抱着他,如果我把他放下,他就会一直哭闹,这时,我会把他抱起来亲了又亲。他的情绪才有所好转。发扬最喜欢我和他说话,有时我拿着带响铃的玩具逗他,他会发出“咯-咯-咯”的笑声。在以后的日子里,我会继续帮助他扶坐。

His name is 发扬 and he is missing his right forearm (I think).

1 comment:

Anonymous said...

dear mr. blogger,

in the future, please don't mention "thigh-high stockings" without having at least 2~3 pictures. it is better not to mention it at all with accompanying photo.

one of the 3 or your loyal readership.